Kategoria: Bez kategorii

Home Bez kategorii
Wpis

O kawie jako symbolu statusu

Jestem niepoprawnym kawoszem. Dla lepszej kawy jestem w stanie pokonać czas i przestrzeń oraz rzucić wyzwanie status quo. Nie wyobrażam sobie spotkań, czy to z przyjaciółmi, czy to z moimi studentami w innym miejscu aniżeli kawiarnia. Ostatnio zmierzyłam się z kawą nie z perspektywy osobistego doświadczenia, ale z perspektywy badacza zachowań konsumenckich. Zapraszam do lektury...

Wpis

Dokąd zmierza marketing?

Co to znaczy być w dzisiejszych czasach marketingowcem? Krótki wywiad dla #MarketerDay oraz wyzwania z perspektywy firm i konsumentów z konferencji „Wyzwania rynku z perspektywy firmy i konsumenta” (UE Katowice) Zapraszam do obejrzenia wypowiedzi dr Jolanty Tkaczyk (Akademia im. Leona Koźmińskiego) na temat wyzwań rynkowych, którym muszą obecnie sprostać firmy i konsumenci. Posted by Wyzwania...

Wpis

Reputacja w sieci w radiu TOK FM

Zapis audycji Człowiek.2.0, która odbyła się 22 marca 2014 roku w studiu Tok FM. Prowadził Jan Stradowski, gośćmi byli: Ilona Grzywińska z Webkomunikacja.pl, Mateusz Gordon z Gemiusa oraz ja 🙂 Dyskutowaliśmy o reputacji w  sieci, rekomendacjach, blogerach, dobrych i złych pomysłach na kreowanie wizerunku… Audycja w 3 częściach – czas trwania 3 części około 50 minut. Więcej…

Wpis

„Marketing zanurzony w społecznościach” – relacja wideo

Trudno wyobrazić sobie współczesny marketing bez kontekstu społeczności. Wykorzystanie mediów społecznościowych w działaniach marketingowych przestało być modą i fanaberią kierowaną wyłącznie do młodych nabywców, a stało się koniecznością i skutecznym sposobem wspierania sprzedaży i budowania relacji z klientami.  Dokąd zmierzają media społecznościowe i ich wykorzystanie w marketingu? Na to i inne pytania odpowiadaliśmy podczas seminarium...

Wpis

Nietypowa (ciekawa) przedsiębiorczość

Nietypowa przedsiębiorczość jest najczęściej powiązana z pomysłem na biznes i sposobem jego realizacji. Nietypowa przedsiębiorczość może być zatem rozumiana jako wysoce oryginalny pomysł na biznes, często zaspokajający niszowe potrzeby konsumentów, albo pomysł standardowy, ale zrealizowany wbrew przyjętym regułom. Pewnej nietypowości może również nadawać biznesowi osoba przedsiębiorcy – twórcy, kreatora, osoby z pasją i odwagą, by...

Wpis

Rynek mody w Polsce

Co tydzień w przeciętnym gospodarstwie domowym w Unii Europejskiej dokonuje się jakiegoś zakupu modowego. Od dziesięciu lat to przeciętne gospodarstwo domowe znajduje się także w Polsce. Rynek mody w tym czasie diametralnie się zmienił. Przede wszystkim pod wpływem zmian w otoczeniu ekonomicznym i społeczno-kulturowym. Przyjrzyjmy się tym zmianom. Więcej...

Wpis

Masowa ekskluzywność

Na ogół marki chcą, by ich reklamy jak najszybciej docierały do dużej liczy odbiorców – o tym, że nie zawsze tak jest świadczy kampania marki odzieżowej H&M, podczas której w Sztokholmie zamontowano plakat-tablicę, zawierającą niewidoczny przekaz. Więcej…  

Wpis

Konsument w restauracji – wybrane aspekty zachowań konsumenckich

Jedzenie to coś więcej, aniżeli przyjmowanie pożywienia. To część kultury, specyficzna aktywność społeczna, a także forma rozrywki. Jedzenie może być nagrodą, antidotum na osobisty kryzys, formą wyrażania uczuć. Jest więc ściśle związane z psychiką. Jak pokazują badania, na te aspekty psychologiczne jedzenia można wpływać – zarówno pozytywnie – na przykład kształtując zdrowe nawyki odżywiania, jak...