Nietypowa (ciekawa) przedsiębiorczość

Nietypowa przedsiębiorczość jest najczęściej powiązana z pomysłem na biznes i sposobem jego realizacji.

Nietypowa przedsiębiorczość może być zatem rozumiana jako wysoce oryginalny pomysł na biznes, często zaspokajający niszowe potrzeby konsumentów, albo pomysł standardowy, ale zrealizowany wbrew przyjętym regułom. Pewnej nietypowości może również nadawać biznesowi osoba przedsiębiorcy – twórcy, kreatora, osoby z pasją i odwagą, by realizować swoje marzenia.

Nietypowa przedsiębiorczość to przedsiębiorczość innowacyjna i niezwykle kreatywna, przełamująca schematy, dlatego też często znajdująca się blisko kultury, sztuki, designu.

Źródłem inspiracji dla nietypowych biznesów mogą być z jednej strony obserwacje konsumentów, z drugiej zaś, pasje i zainteresowania samych przedsiębiorców.

Jako podstawową barierę na drodze do uruchomienia własnego biznesu zwykle wymienia się pieniądze. Tymczasem zdarza się też, że przyszły biznesmen ma środki, ale nie ma pomysłu.

Albo przeciwnie: ma pomysł na biznes, tylko dość nietypowy. A może właśnie nietypowy, oryginalny biznes jest lepszy?

Doświadczenia przedsiębiorców wskazują, że jeżeli ma się wizję, pasję i trochę determinacji, to nawet najdziwniejszy pomysł na działalność gospodarczą ma duże szanse stać się sukcesem.

Przedsiębiorcy prowadzący nietypowe biznesy to ludzie ze sporą odwagą i nieszablonowym myśleniem.

Przyszłość należy do działających nieschematycznie.

Zapraszam na serię filmów poświęconych ciekawym biznesom warszawskim. Filmy zrealizowano w ramach współpracy ze Stołecznym Forum Przedsiębiorczości http://www.kozminski.edu.pl/pl/jednostki/sfop/o-projekcie/