Kategoria: Bez kategorii

Home Bez kategorii
Wpis

Rola marketingu w warunkach niepewności – w świetle zaleceń wybranych firm konsultingowych

Od 2009 roku wile firm konsultingowych doradza swoim klientom jak poradzić sobie w czasach kryzysu. Zdania bywają podzielone, choć często i głośno mówi się o „cięciu” wydatków na marketing. Kryzys nawet najcięższy i najbardziej nietypowy powoduje powstanie zarówno szans, jak i zagrożeń. Przedsiębiorstwa traktując marketing jako inwestycję w przyszłość, mają możliwość nie tylko przetrwania w...

Wpis

O bojkocie konsumenckim w radiu PIN

Bojkot konsumencki – ostateczna broń klientów w proteście przeciw zmianom ulubionej marki, polityce cenowej, reklamom, warunkom zatrudnienia pracowników itp. polegająca na powstrzymywaniu się od zakupu i konsumpcji wybranych produktów. Nazwa bojkot pochodzi od nazwiska Charlesa Boycotta zarządcy majątku w hrabstwie Mayo w Irlandii, który w 1880 r. odmówił swoim dzierżawcom zmniejszenia czynszu, co spowodowało, że...

Wpis

Budowanie relacji: kobieta i jej telefon komórkowy

W jednym z ostatnich wydań white paper Advertising Age we wspólpracy z JWT ukazał się raport dotyczący zachowań kobiet jako konsumentów nowych technologii. Jednym z celów badania było określenie relacji, jaka wiąże kobiety z ich telefonami komórkowymi. Cóż okazuje się, że większość kobiet (przynajmniej w USA) ma dość intymną relację ze swoim telefonem, traktuje go...

Wpis

Kult młodości a trendy konsumenckie

12 października 2012 w siedzibie ALK odbyło się seminarium naukowe pt. „Kult młodości a trendy konsumenckie”, którego organizatorami byli: Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur, Katedra Marketingu ALK, a także Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, Saatchi&Saatchi, Think Tank oraz ABM. Zachęcam do zapoznania się z materiałem z tego    seminarium Materiały z seminarium „Kult młodości a trendy...

Wpis

O celebrytach, rankingach, przyszłości w dwójce…

Zgodnie z klasyczną już definicją Daniela Boorstina celebryta to ktoś znany z tego, że jest znany…Podziwiani znani i lubiani chcą spieniężyć swoją chwałę. Co chwilę pojawiają się rankingi popularności oraz wartości znanych postaci. Inspirowana najnowszym rankingiem Forbesa dyskusja w dobrym towarzystwie w „dwójce” Polskiego Radia. Zapraszam do wysłuchania audycji  

Wpis

Cashback, czyli premia za pamięć

Artykuł ukazał się drukiem w Marketing w Praktyce, nr 4/1998. Czy można obniżyć cenę produktu prawie do zera? Jest to możliwe dzięki refundacji (ang. cashback), jednemu z instrumentów promocji sprzedaży.

Wpis

Marketing w Koźmińskim

Zapraszam na nową edycję studiów Zarządzanie i Marketing. Tym razem to już XXIII edycja. Zapisy trwają do końca lutego. Więcej informacji: http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studia-podyplomowe/kierunki/zarzadzanie-i-marketing/o-studiach/