Zakazywać? ograniczać? edukować? udawać, że problemu nie ma? Polecam artykuł, w którym mam swoje 3 grosze, Co piąty nastolatek pije regularnie napoje energetyzujące, a co czwarty ma kłopoty zdrowotne związane z piciem energetyków. Po energetyki coraz częściej sięgają dzieci kilkuletnie. W puszce 500 ml energetyka jest więcej kofeiny niż maksymalna dopuszczalna dobowa dawka dla przeciętnego 13-latka. W...
Kategoria: Newsy
E-commerce rośnie w siłę. Zakupy w internecie podbijają serca klientów
W ostatnich latach zmieniliśmy wiele swoich zachowań zakupowych. Chętniej kupujemy w sieci, mocno wpłynął na to czas pandemii, a dziś wpływa inflacja. Wcale nie znaczy to, że tradycyjny handel zniknie, może jednak zmienić swą formę. Zapraszam do posłuchania zapisu audycji w PR 4. https://www.polskieradio.pl/10/5566/Artykul/3036239
Fenomen Fame MMA
Czym jest freak fight? To dziedzina dziedzina MMA – amatorskich walk z udziałem celebrytów. Początek w Polsce przypisuje się walce Pudzianowskiego z Najmanem na gali KSW w 2009 roku. Pierwsza gala Fame MMA odbyła się w 2018 roku. Generalnie w Polsce jest co najmniej 9 organizacji, które organizują walki roku – najpopularniejsze to Fame MMA,...
Black Friday
Czarny Piątek to dla jednych święto konsumpcjonizmu i komercji, dla drugich okazja do tańszych zakupów lub zwiększania sprzedaży. Zapraszam do wysłuchania audycji z radia Chillizet z moim udziałem na temat właśnie Black Friday.
Po co nam wirtualni influencerzy?
Kiedyś w internecie modne było blogowanie, dziś wielu młodych ludzi marzy o tym, by zostać influencerami. Takie osoby walczą o popularność w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Instagramie. Jednak coraz częściej pojawiają się tam nie tylko prawdziwi ludzie, ale też twory całkowicie cyfrowe – wygenerowane przez projektantów i specjalistów od marketingu. Czy tacy wirtualni influencerzy są akceptowani przez...
Ageizm w reklamie?
Jedynie w co ósmym filmie reklamowym występują osoby po pięćdziesiątce. Dlaczego tak się dzieje? Zapraszam do posłuchania rozmowy w radiu RDC wokół wyników badań Biura reklamy TVP. Popołudnie RDC: W pierwszym kwartale tego roku w spotach reklamowych zaledwie 13 proc. aktorów i aktorek należało do pokolenia 50+
Luksus w dyskoncie
O tym czym luksus jest, a czym nie jest. jak Polacy postrzegają luksus no i dlaczego go kupują, a także o tym jak to jest z tym luksusem w dyskoncie – do posłuchania w podcaście z ChilliZet. O luksusie – podcast
Rekomendacja instytucji
W dobie nadmiaru informacji oraz kryzysu autorytetów, opinia zwykłych konsumentów, rodziny i znajomych jest najchętniej wykorzystywanym i najbardziej wiarygodnym źródłem informacji, zaraz po własnym doświadczeniu. Nie oznacza to wcale, że źródła formalne, takie jak rekomendacje instytutów naukowo-badawczych nie są brane pod uwagę przy wyborze produktów, a wręcz wprost przeciwnie. Wpływ rekomendacji instytucji dokonuje się jednak...
Rynkologia…czyli marketing
Strona powstała jako wsparcie misji szerzenia edukacji marketingowej, a że inne domeny były zajęte trzeba było się kreatywnie podeprzeć 🙂 Wszystkie materiały, poza odrębnie zaznaczonymi są mojego autorstwa, ich wykorzystywanie jest możliwe po podaniu źródła. Zapraszam zatem do świata rynkologii!
Klient mody
Kim jest klient kupujący modę w Polsce? Krótki przegląd badań na temat zachowań nabywców odzieży i obuwia w postaci prezentacji wygłoszonej podczas seminarium „Zarządzanie w branży mody” 13 czerwca 2018 roku w ALK. Klient mody – wybrane aspekty zachowan konsumenckich na rynku odzieży i obuwia from Jolanta Tkaczyk Ph.D.