Kategoria: Newsy

Home Newsy
Wpis

Po co nam wirtualni influencerzy?

Kiedyś w internecie modne było blogowanie, dziś wielu młodych ludzi marzy o tym, by zostać influencerami. Takie osoby walczą o popularność w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Instagramie. Jednak coraz częściej pojawiają się tam nie tylko prawdziwi ludzie, ale też twory całkowicie cyfrowe – wygenerowane przez projektantów i specjalistów od marketingu. Czy tacy wirtualni influencerzy są akceptowani przez...

Wpis

Ageizm w reklamie?

Jedynie w co ósmym filmie reklamowym występują osoby po pięćdziesiątce. Dlaczego tak się dzieje? Zapraszam do posłuchania rozmowy w radiu RDC wokół wyników badań Biura reklamy TVP. Popołudnie RDC: W pierwszym kwartale tego roku w spotach reklamowych zaledwie 13 proc. aktorów i aktorek należało do pokolenia 50+

Wpis

Luksus w dyskoncie

O tym czym luksus jest, a czym nie jest. jak Polacy postrzegają luksus no i dlaczego go kupują, a także o tym jak to jest z tym luksusem w dyskoncie – do posłuchania w podcaście z ChilliZet. O luksusie – podcast  

Wpis

Rekomendacja instytucji

W dobie nadmiaru informacji oraz kryzysu autorytetów, opinia zwykłych konsumentów, rodziny i znajomych jest najchętniej wykorzystywanym i najbardziej wiarygodnym źródłem informacji, zaraz po własnym doświadczeniu. Nie oznacza to wcale, że źródła formalne, takie jak rekomendacje instytutów naukowo-badawczych nie są brane pod uwagę przy wyborze produktów, a wręcz wprost przeciwnie. Wpływ rekomendacji instytucji dokonuje się jednak...

Wpis

Rynkologia…czyli marketing

Strona powstała jako wsparcie misji szerzenia edukacji marketingowej, a że inne domeny były zajęte trzeba było się kreatywnie podeprzeć 🙂 Wszystkie materiały, poza odrębnie zaznaczonymi są mojego autorstwa, ich wykorzystywanie jest możliwe po podaniu źródła. Zapraszam zatem do świata rynkologii!

Wpis

Klient mody

Kim jest klient kupujący modę w Polsce? Krótki przegląd badań na temat zachowań nabywców odzieży i obuwia w postaci prezentacji wygłoszonej podczas seminarium „Zarządzanie w branży mody” 13 czerwca 2018 roku w ALK. Klient mody – wybrane aspekty zachowan konsumenckich na rynku odzieży i obuwia from Jolanta Tkaczyk Ph.D.    

Wpis

O kawie jako symbolu statusu

Jestem niepoprawnym kawoszem. Dla lepszej kawy jestem w stanie pokonać czas i przestrzeń oraz rzucić wyzwanie status quo. Nie wyobrażam sobie spotkań, czy to z przyjaciółmi, czy to z moimi studentami w innym miejscu aniżeli kawiarnia. Ostatnio zmierzyłam się z kawą nie z perspektywy osobistego doświadczenia, ale z perspektywy badacza zachowań konsumenckich. Zapraszam do lektury...

Wpis

Badania jakości środowiska pracy

Szanowni Państwo, wraz z kolegami z różnych ośrodków akademickich prowadzimy badania naukowe nad jakością środowiska pracy. Byłoby niezmiernie miło, gdybyście państwo zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami. Z góry bardzo dziękuję! https://www.surveymonkey.com/r/ALK01   

Wpis

Komunikacja nieformalna

Zapraszam na stronę mojego projektu badawczego „Komunikacja nieformalna”. Będą tam umieszczane sukcesywnie materiały dotyczące wykorzystania komunikacji nieformalnej w marketingu. Póki co można znaleźc tam artykuły oraz materiały z seminarium „Siła rekomendacji”.  

Wpis

Sezon na bojkot

Przelom roku 2013/2014 przejdzie do historii jako sezon na bojkoty konsumenckie. Najczęściej zadawane pytanie, które pojawia się przy okazji tego tematu to: czy to działa? Czy bojkoty konsumenckie mogą być skuteczne? Bywają. Przykłady działań skutecznych to choćby akcja nabiciwmbank.pl, rozkręcona przez poszkodowanych klientów mbanku, posiadających kredyty hipoteczne we frankach szwajcarskich – gdzie wspólny wysiłek przyniósł...