co piszą studenci?
1. Co to jest panel? Urządzenie do sterowania kimś lub czymś! (Cóż, autor kolokwium sam sobie winien – wszak student nie do końca rozminął się z prawdą. Na drugi raz trzeba sprecyzować, że chodzi o badania marketingowe).
2. Co to jest marka rodzinna? To marka przechodząca z pokolenia na pokolenie.
3. Sprzedaż osobista zachodzi jeżeli trzeba pokazać jak działa produkt.
4. Kanał kontraktowy to kanał, w którym partnerzy związani są ścisłymi umowami.
5. Dystrybucja wyłączna polega na dostarczaniu dóbr bezpośrednio do odbiorcy
6. Strategia pull oznacza skierowanie działań promocyjnych bezpośrednio do finalnych nabywców np. napisy na drzwiach (pull)
7. Strategia push ma za zadanie popchnąć produkt począwszy od producenta poprzez coraz mniejsze jednostki hurtowników i detalistów.
8. Dystrybucja intensywna to rozciągnięcie posredników na jak największym obszarze.
9. Reklama przypominająca to reklama produktu, który był już znany, istnieje na rynku od dawna, ale został zapomniany np. Coca-cola.
10. Focus Group Interview prowadzi dyskutant
11. Badania eksplanacyjne polegają na wyjasnianiu danego obiektu.
12. Orientacja rynkowa wychodzi z rynku (dobrze, że nie z mody)
13. Podstawowe założenia orientacji rynkowej – jest to nastawienie na opanowanie rynku i zapewnieni maksymalnego zarzucenia klienta swoimi produktami, stosuje się tu metody reklamowe, promocyjne. Chodzi o jak najlepsze zadowolenie potrzeb klientów, żeby oni byli szczęśliwi.
14. Badania ilościowe przeprowadza się najczęściej na reprezentacyjnej części społeczeństwa. (brzydkim od badań wara 🙂 kom. autorki)
15. Badania jakościowe – badania nad jakością.
16. Nie opłaca się stosować marketingu, gdy konkurujemy z jakimś przedsiębiorstwem, które jest monopolistą na danym rynku.
17. Jednym ze sposobów minimalizowania ryzyka wystąpienia dysonansu pozakupowego ze strony nabywcy jest cieszenie się z dokonanego zakupu.
18. Baton „Mars”” jest przykładem produktu ewidentnie markowego.